سوشیال مارکتینگ چیست؟

 سوشیال مارکتینگ ابزاریست برای بدست آوردن ترافیک و توجه به طراحی وب سایت شما. برنامه های سوشیال مارکتینگ بیشتر بر ایجاد محتوا استوار است که باید به اشتراک گذاشته شود. هرچه میزان ترافیک و اشتراک گذاری بالاتر برود میزان اعتبار کسب و کار شما بالاتر خواهد رفت.

سوشال مدیا مارکتینگ یکی از انواع بسیار مهم مارکتینگ و بازاریابی آنلاین است. در این روش از امکانات و پتانسیل‌های گستردۀ شبکه‌های اجتماعی به عنوان ابزاری برای تبلیغات استفاده می‌کنند. خواه تبلیغات وبسایت باشد و هدف افزایش ترافیک ورود باشد، خواه پروموت کردن یک محصول یا خدمت خاص. سوشال مدیا مارکتر بر اساس عکس العمل کاربران و نحوۀ تعامل آن‌ها می‌تواند خواسته‌هایشان را بهتر شناسایی کند. سوشال مدیا مارکتینگ بر پایۀ مدل جستجوی ارگانیک کسب و کار است. با فعالیت بیشتر و بهتر در شبکه‌های اجتماعی شانس بسیار خوبی دارید که رتبۀ وبسایتتان در موتور‌های جستجو را هم بالاتر ببرید. مهمترین وظیفۀ سوشال مدیا مارکتینگ ارتباط با کاربران و افزایش تعامل با آنان است. یکی از اساسی‌ترین پایه‌های سوشال مارکتینگ تولید محتوای جذاب و مفید است که افراد خواهان اشتراک‌گذاری آن باشند. با این روش محتوای تولید شده بارها و بارها دست به دست می‌شود و به اصطلاح ویرال می‌شود. محتوای ویرال شده به صورت پلکانی مخاطبان شما را بالا می‌برد و کمک شایانی به افزایش نرخ تعامل و در نهایت بالا رفتن بازدید سایت اصلی شما می‌شود. همه و همه در خدمت هدف نهایی شما هستند که مثلا می‌تواند فروش محصول باشد.